0

4 sposoby na optyczne powiększenie biura

4 sposoby na optyczne powiększenie biura

O tym, jak zaaranżować wnętrze niewielkiego biura pisaliśmy w poprzednim artykule blogowym. Tym razem skupimy się na tym, jak optycznie powiększyć wnętrze biura. Wszak nawet najmniejsza przestrzeń może zyskać wrażenie bardziej przestronnej, jeśli tylko zastosujemy się do kilku prostych zasad. Poznaj zatem najskuteczniejsze sposoby na optyczne powiększenie pokoju biurowego!

Zasada złotej trójki

Co kryje się po ta enigmatycznie brzmiącą nazwą? Otóż zasada złotej trójki to nic innego, jak aranżowanie przestrzeni w oparciu o trzy kolory, o różnym odcieniu czy intensywności. Nie będzie zapewne zaskoczeniem, jeśli dodamy, że w przypadku małych pomieszczeń chodzi tutaj o kolory jasne: biel, szary, ecru, beż, złoty. Biel jest barwą, która ma w sobie największa siłę i moc sprawczą w kwestii optycznego powiększania przestrzeni. Zatem warto postawić właśnie na ten kolor jako na bazę, a dwa pozostałe, wybrane kolory traktować jako te, które dopełnią tę bazę. Jasne barwy mają wiele zalet, jeśli chodzi o pracę. Przede wszystkim nie męczą wzroku swoją intensywnością. Biel i jasne barwy nie przytłaczają, pozwalają się zrelaksować, np. pastele działają wręcz odprężająco. 

Odpowiedni styl

Jasne kolory są dość charakterystyczne dla stylu skandynawskiego. Tam zwykle króluje biel, szary i czarny, ale ten ostatni w bardzo niewielkich ilościach. Biuro w stylu skandynawskim to bardzo ciekawe rozwiązanie, podobnie jak biuro w stylu industrialnym. Tam również kwestie przestronności są wyjątkowo istotne i wszystkie działania aranżacyjne prowadzą do tego, by zyskać jak najwięcej owej wolnej przestrzeni. Jeśli chcemy optycznie powiększyć pokój biurowy i inne pomieszczenia, socjalne itd. to wystrzegajmy się stylów takich jak glamour, art deco, boho, czyli takich, w których ornamenty stanowią istotną część aranżacji. Aby powiększyć optycznie biuro warto zdecydować się na minimalistyczne, proste, pozbawione ornamentów style. Aranżacja przestrzeni biurowej powinna uwzględniać naturalnie takie dobranie elementów, by zmieściły się tam wszystkie materiały biurowe, urządzenia biurowe, liczne artykuły piśmiennicze itp. Tutaj nie ma mowy o odstępstwach, pewne rzeczy w firmie po prostu muszą się się znaleźć. I style takie, jak industrialny, skandynawski czy nowoczesny pozwalają zachować równowagę pomiędzy tym, co niezbędne, a tym, co harmonijne, uporządkowane, minimalistyczne

Proste, funkcjonalne meble

Meble biurowe pełnia w firmie określone funkcje. Podobnie jak pudełka na dokumenty czy znany wszystkim pracownikom biurowym organizer na dokumenty, służą do przechowywania i organizacji dokumentów, segregatorów, teczek z ważnymi informacjami, a także wszelkich materiałów biurowych, których nigdy nie powinno zabraknąć. Meble biurowe powinny być jasne, dzięki temu idealnie wkomponują się w jasną tonację, a także będą stanowiły idealną, spójną kompozycję.  Ciemne meble mogą zaburzyć aranżację, przytłoczyć wnętrze, czyli zepsuć cały efekt. Organizacja biura, nawet tego najmniejszego to złożony proces, w którym pewnych etapów nie da się pominąć. W każdej firmie konieczne jest zapewnienie ergonomicznego stanowiska pracy poszczególnym pracownikom, dobranie odpowiednich mebli biurowych, zaopatrzenie przestrzeni biurowej w niezwykle potrzebne i odpowiadające profilowi firmy, akcesoria takie jak artykuły piśmiennicze, pudelka na dokumenty, organizery na dokumenty itp. Nieco inny wystrój, meble czy akcesoria przydadzą się biurze projektowym, inne w biurze tłumaczeń czy start-upie technologicznym, a jeszcze inne w miejscu, gdzie archiwizowane są dokumenty. Jednak bez względu na to, jaki jest profil firmy, jeśli pomieszczenia biurowe są naprawdę małe, to zasady działania powinny być podobne. Warto wybierać funkcjonalne, proste, jasne, wysokiej jakości meble. Jeśli chcemy optymalnie wykorzystać przestrzeń, a dodatkowo nie chcemy tracić czasu na samodzielnie wybieranie poszczególnych niezbędnych elementów: szaf, szafek, regałów, sejfów, pudełek na dokumenty, półek na dokumenty, modułów szufladowych, krzeseł, foteli, organizerów na dokumenty, to mamy dwa wyjścia. Możemy skorzystać z pomocy profesjonalnego projektanta wnętrz albo zdecydować się na gotowe projekty robione pod wymiar. 

Oszczędność w dodatkach

Wyposażenie biura dla jednych to spore wyzwanie, a nawet problem, a dla innych przyjemność. Szczególnie dla tych, którzy interesują się wystrojem wnętrz. Jednak czasami takie osoby zapominają, że biuro to nie mieszkanie i powinno być one przede wszystkim funkcjonalne i dostosowane do potrzeb pracowników. Czy ornamenty, ozdobne są potrzebne w firmie? Niekoniecznie. Dużo bardziej przydadzą się wysokiej jakości artykuły piśmiennicze czy pudełka na dokumenty lub organizer na dokumenty dla każdego pracownika. A szczególnie należy ich unikać wtedy, gdy chcemy optycznie powiększyć pokój biurowy. W takich sytuacjach zasada, mniej znaczy więcej, sprawdza się wręcz idealnie. Druga zasada – chowaj!, także pomoże zachować porządek, spójność, harmonię oraz… pozwoli optycznie powiększyć biuro!

Dodany przez Piotr