Sekretariat w szkole, biuro geodezyjne, kancelaria prawna czy dziekanat uczelni wyższej wydają nam się miejscami, które nic z pozoru ze sobą nie łączy. Tymczasem zupełnie różne branże mają w swoich strukturach funkcjonowania wspólną dla nich wszystkich przestrzeń biurową, wyposażoną w szeroko pojęte artykuły biurowe, pozwalające na bardzo sprawną i funkcjonalną pracę. Dlatego przy aranżacji przestrzeni biurowej warto uwzględnić kilka rzeczy. Jakich? Tego dowiecie się z treści niniejszego artykułu. Zachęcamy do lektury!
Meble biurowe, czyli niezbędny przestrzeni biurowej
Z pozoru oczywistym jest fakt, że każda przestrzeń biurowa musi zostać wyposażona w różnorodne meble biurowe. Podstawowe to: krzesło lub fotel, odpowiednie biurko czy szafy. Decydując się na zakup mebli biurowych warto pamiętać, by wszystkie krzesła lub fotele miały możliwość regulacji:
- wysokości siedziska;
- podparcia odcinka lędźwiowego;
- nachylenia oparcia;
- ustawienia ewentualnych podłokietników.
Jeżeli chodzi o takie meble biurowe, jak biurka to należy dopilnować, by każde biurko było wyposażone w:
- równą i gładką powierzchnię blatu;
- pojemne szuflady lub szafki do przechowywania przedmiotów, które będą często używane.
Z kolej w przypadku szafeczek i szaf należy zwrócić uwagę na to, by te meble biurowe były:
- pojemne;
- z dostosowanymi do wielkości przechowywanych dokumentów półkami;
- z szufladami i/lub specjalnymi przegródkami porządkującymi wewnętrzną przestrzeń;
- z dużymi wygodnymi drzwiami dla łatwiejszego dostępu.
Oferowane na rynku meble biurowe dają nam ogromny wybór kształtów i kolorów, dzięki którym przestrzeń biurowa będzie mogła być dostosowana do naszych indywidualnych potrzeb estetycznych i ergonomicznych.
Urządzenia biurowe - "must have" w przestrzeni biurowej
W obecnych czasach nikt już sobie nie wyobraża dobrze funkcjonującego biura bez wszelkiego rodzaju urządzeń biurowych, które mają nam ułatwiać i przyspieszać obsługę czynności biurowych. Podczas aranżacji przestrzeni biurowej należy uwzględnić wiele urządzeń i sprzętów, które ułatwią i usprawnią działanie. Te, które muszą się znaleźć w tej kategorii to na pewno:
- komputery lub laptopy;
- monitory;
- drukarka;
- ksero lub kserokopiarka;
- skaner;
- fax;
- telefon (najlepiej komórkowy).
W zależności od ilości miejsca jakim dysponujemy lub od ilości załatwianych w nim spraw, można te urządzenia multiplikować albo wręcz odwrotnie, zastąpić jednym, wielofunkcyjnym.
W przypadku przechowywania dokumentów w wersji elektronicznej warto wyposażyć przestrzeń biurową w dodatkowe dyski zewnętrzne, pozwalające na stworzenie zapasowych kopii. Taka forma archiwizacji wymusza na nas również zakup dodatkowych oprogramowań, które będą pozwalały na profesjonalną ochronę naszych danych np. programów antywirusowych. W zależności od branży, w jakiej działamy, można również rozważyć zatrudnienie zewnętrznej firmy, która świadczy profesjonalne usługi kompleksowej ochrony i przechowywania danych.
Długopis też się przyda...
Mimo postępującej cyfryzacji i faktu, że większość spraw jesteśmy w stanie załatwiać poprzez "klikanie" w wyświetlacze naszych smartfonów czy tabletów, na wyposażeniu każdego biura bez wątpienia przydadzą się tradycyjne artykuły do biura. Podczas aranżacji przestrzeni biurowej nie można zatem zapomnieć o takich artykułach biurowych, jak:
- piśmiennicze (długopisy, zakreślacze, ołówki, gumki, markery);
- papiernicze (papier do drukarki, koperty, zszywacze, dziurkacze, nożyczki, itp.);
- pozwalające na przechowywanie lub archiwizację dokumentów (teczki, segregatory, koszulki do segregatorów, pudła, kartony, klipsy, skoroszyty).