
Artykuły biurowe to bardzo szeroka kategoria. Znajdują się w niej zarówno akcesoria biurowe, których brak nie spowoduje większych komplikacji w funkcjonowaniu firmy oraz takie, których nie powinno nigdy zabraknąć. Jakie materiały i przybory biurowe są niezbędne?
Artykuły piśmiennicze
Obecnie, większość dokumentów tworzy się w wersji komputerowej. Nie oznacza to jednak, że pracownicy firmy nie potrzebują tradycyjnych artykułów piśmienniczych. Sytuacji, w których przyda się zwykły długopis, jest naprawdę wiele. Wystarczy zastanowić się, co zrobimy, jeśli odbierzemy telefon i będziemy chcieli szybko zanotować przekazane nam informacje na kartce? Bez przyborów biurowych do pisania dostępnych w zasięgu ręki to zadanie będzie bardzo utrudnione. Jak każdy z nas niejednokrotnie się przekonał, pamięć bywa zawodna. Warto zatem, by w wyposażeniu firmy zawsze znajdowały się takie artykuły do pisania, jak:
- długopisy;
- ołówki;
- pióra kulkowe i tradycyjne oraz wymienne wkłady i atrament;
- cienkopisy;
- flamastry;
- markery;
- zakreślacze.
Przybory biurowe, takie jak markery czy flamastry są niezastąpione wtedy, gdy chcemy stworzyć przejrzyste prezentacje. By odpowiednio zaprezentować i wyróżnić poszczególne dane, powinny być one przedstawione za pomocą wykresów w różnorodnych kolorach. Dzięki flamastrom, markerom, jest to możliwe. Zakreślacze przydadzą się także do podkreślenia najważniejszych danych w notatkach, sprawozdaniach. Zdecydowanie, warto mieć te artykuły piśmiennicze zawsze pod ręką!
Papier do drukarki
Wyobraź sobie, że musisz bezzwłocznie stworzyć dokument, wydrukować go, podpisać i wysłać. Bierzesz się szybko do pracy, tworzysz merytoryczną treść, klikasz przycisk “drukuj” i… okazuje się, że zabrakło papieru do drukarki. Bezdyskusyjnie to sytuacja patowa i uniemożliwiają sprawne funkcjonowanie firmy. Warto zadbać o to, by ryzy tych artykułów biurowych zawsze były dostępne dla wszystkich pracowników. Zdecydowanie lepiej kupić nieco więcej papieru biurowego, przeznaczonego do drukowania niż doprowadzić do wspomnianej sytuacji. W sprzedaży dostępny jest między innymi:
- papier do drukarki uniwersalny klasy A, B lub C;
- papier do drukarki kolorowy;
- papier do drukarki satynowany.
Papier do drukarki może mieć różną grubość i sztywność. Jeżeli w naszej firmie powstaje wiele różnorodnych dokumentów, a ponadto drukowane są podziękowania, dyplomy, to warto zadbać o to, by w biurowej szafie znalazły się wszystkie typy artykułów biurowych.
Koperty
Koperty to lekkie, niewielkie, wręcz niepozorne akcesoria biurowe, bez których praca staje się dość uciążliwa, a niekiedy niemożliwa do wykonania. Wielu osobom na myśl przyjdzie sytuacja, gdy trzeba szybko wysłać ważne dokumenty. Naturalnie, wówczas koperty są niezastąpione. Nie trzeba udawać się na pocztę z długopisem w ręku oraz adresem zapisanym na karteczce, bo wszystkie te czynności wykonamy już w biurze, a w placówce jedynie nakleimy znaczek. Chyba, że zaopatrzymy nasze biuro także i w te drobne akcesoria pocztowe, to wtedy problem znika całkowicie! Ale to nie wszystko. Te artykuły biurowe przydają się także wtedy, gdy chcemy mieć pewność, że informacje, które w nich zamkniemy będą bezpieczne. Zobaczy je tylko ta osoba, która otworzy kopertę. To nadal nie wszystko. Koperty bąbelkowe przydają się wtedy, gdy chcemy skutecznie ochronić jakiś niewielki przedmiot i na przykład przewieźć go z punktu A do punktu B.
Karteczki samoprzylepne
Karteczki samoprzylepne w formie bloczków czy kostek, to akcesoria biurowe, które przydają się zarówno w szkole, domu, jak i właśnie w biurze. Każdego dnia zdarzają się sytuacje, gdy trzeba szybko zanotować ważną informację. W przeciągu tygodnia tych danych zbiera się naprawdę wiele. Aby nie zapomnieć o czymś ważnym, warto nakleić w strategicznym miejscu, takim jak tablica, obudowa monitora, biurko, karteczki samoprzylepne z zapiskami. Mimo, że karteczki samoprzylepne, podobnie jak wspomniane wcześniej koperty, to niewielkie przybory biurowe to nie da się ich przegapić. A to wszystko za sprawą faktu, że produkuje się je w jaskrawych kolorach, które przyciągają uwagę.
Segregatory
Porządek w dokumentach to absolutna podstawa dobrze i sprawnie funkcjonującego biura. Do zachowania i utrzymania ładu w firmie niezbędne są segregatory. To bardzo potrzebne artykuły biurowe, w których można chronologicznie tudzież alfabetycznie ułożyć wszystkie dokumenty. Jak wiadomo, w każdym biurze ilość dokumentów, jakie powstają każdego dnia, a także ich kopii, jest naprawdę ogromna. Warto zatem zachować w nich porządek, aby uniknąć niepotrzebnych kłopotów z szybkim odnalezieniem ważnych informacji i strategicznych danych.
Bez względu na to, jaki jest profil i wielkość firmy, jeśli na jej wyposażeniu znajdą się wszystkie wymienione materiały, akcesoria i przybory biurowe, to będzie ona funkcjonowała zdecydowanie sprawniej, a osiągane efekty będą zdecydowanie bardziej satysfakcjonujące!