0

Wyposażenie biur – w co warto zainwestować?

 Wyposażenie biur – w co warto zainwestować?

Czy istnieją biura idealne? Zapewne wiele osób odpowie, że nie, bowiem wszystko zależy od gustu, preferencji, wymagań. Jednak z całą pewnością istnieją biura, które są funkcjonalne i przyjazne dla pracowników. Jak stworzyć przestrzeń, która będzie pozytywnie oceniana przez pracowników? W jakie elementy wyposażenia biur warto zainwestować? Odpowiedzi na te pytania poznasz z treści tego wpisu.

Podstawowe wyposażenie biur

Generalnie, wyposażenie biur warto rozpocząć od planu. W tym miejscu warto również pomyśleć o wydzieleniu stref: pracy indywidualnej, grupowej, sal konferencyjnych, miejsca integracji. Te kwestie są ściśle uzależnione od profilu firmy. Plan powinien uwzględniać podział przestrzeni na poszczególne stanowiska pracy. Od tego zależeć będzie zakup odpowiednich mebli, takich jak biurka, krzesła biurowe obrotowe, fotele. Istotne jest zaopatrzenie się w maty i podkładki, które stanowią swoistą ochronę biurek. To absolutna podstawa, na bazie której można budować kolejne etapy aranżowania przestrzeni.

Bezpieczeństwo w biurze

Obecnie, niezwykle dużą wagę przykłada się do kwestii ochrony. Idealne biuro to takie, w którym pracownicy czują się komfortowo i bezpiecznie. Bezdyskusyjnie, przestrzeń ta powinna być zaopatrzona w apteczki. Nie może w nich zabraknąć wszelkich niezbędnych akcesoriów do opatrywania ran. Kwestia zdrowia to jedno, a bezpieczeństwo związane z ochroną dokumentów to drugie. Tutaj niezastąpione są sejfy i szafki na klucze. Nie warto na nich oszczędzać, bowiem to właśnie one powinny skutecznie uniemożliwiać dostęp niepowołanych osób do umieszczonych w nich zasobów.

Organizacja biura a organizacja biurka

Warto oddzielić te dwie kwestie, choć tak naprawdę są one ze sobą ściśle powiązane. Funkcjonalna, dobrze rozplanowana przestrzeń, która przypadnie do gustu pracownikom to nie tylko miejsca siedzące czy biurka. To także liczne akcesoria, które ułatwiają utrzymanie porządku, usprawniają codzienną pracę. Zaliczyć do nich można:

  • pojemniki na dokumenty;
  • półki na dokumenty;
  • przyborniki na biurko;
  • moduły szufladowe;
  • kartoteki;
  • kosze na śmieci.

Te drobne akcesoria spełniają dużą rolę. Umożliwiają segregowanie dokumentów, ułatwiają szybkie znalezienie potrzebnych dokumentów. Dzięki nim każda notatka, zapisana informacja znajduje swoje miejsce. Ta potrzebna w kartotece, szufladzie czy pojemniku, a ta zbędna – w koszu na śmieci.

Prezentacja wizualna

Praca biurowa bezdyskusyjnie wiąże się ze stałym przepływem różnorodnych informacji. Ich prezentacja jest bardzo istotna, o czym wiedzą producenci, oferujący szeroką gamę produktów do prezentacji wizualnej. W naszym sklepie znaleźć można duży wybór tego typu artykułów, dzięki którym w prosty, szybki i skuteczny sposób można przekazać najistotniejsze informacje w formie prezentacji czy, np. stałej ekspozycji na ścianie. Osoby, które stoją przed wyzwaniem znalezienia odpowiedniego wyposażenia biura, do prezentacji wizualnej mogą wybrać, m.in.:

  • ramki i tabliczki informacyjne;
  • gabloty i planery;
  • parawany i ścianki ekspozycyjne;
  • potykacze;
  • stojaki podłogowe;
  • ekrany do prezentacji.


Niezwykle przydatne w prezentacji danych są również tablice i flipcharty. Zyskały one dużą popularność, dlatego obecnie w sprzedaży znaleźć można szeroki wybór tych produktów. Osoby odpowiedzialne za aranżację wnętrz i wyposażenie biur mogą zdecydować się na tablice szklane, korkowe, samoprzylepne, suchościeralno-magnetyczne, na których można umieścić wszelkie najważniejsze notatki, informacje. Decydując się na flipcharty warto pamiętać o konieczności dokupienia do nich akcesoriów, takich jak bloki, na których można sporządzać zapiski.

Wyposażenie biur to odpowiedzialne zadanie, które wymaga sporządzenia strategicznego planu oraz doboru odpowiednich elementów. Stworzenie idealnej, przyjaznej przestrzeni  ułatwiają takie sklepy, jak Papierowo.pl, w których można kupić wszystko w jednym miejscu w wyjątkowo atrakcyjnych cenach!

Dodany przez Piotr